5 zdravých návykov na jesenné obdobie

Prichádza moja obľúbená časť roka, ktorou je jeseň. Obdobie plné melanchólie, atmosféry nových začiatkov, prameniacej zo školských čias a počasie v duchu "von vyzerá byť teplo, ale nie je." Jeseň je však aj sezónou chorôb, je teda dobré sa obzvlášť starať o svoje zdravie.

Tento článok vznikol v spolupráci so slovenskou značkou zdravej výživy Powerlogy

#1 zdravé teplé raňajky

Pre žalúdok je dobré "zobudiť ho" niečím teplým. Na raňajky sú podľa tradičnej čínskej medicíny (TČM) vhodné napríklad také polievky. Ja radšej dávam prednosť teplej ovsenej kaši. Chuť samotných ovsených vločiek však nemám rada, preto si ich vždy dochucujem nugátovým krémom od Powerlogy, ktorý neobsahuje palmový olej, lepok ani mlieko, no je tak skvelý, že sa každé ráno budete na raňajky veľmi tešiť.
 

miniamlizmus

 

#2 každodenné ustlanie postele

Po raňajkách si každé ráno usteliem posteľ. Obliečky počas raňajok akurát stihnú vychladnúť. Zdá sa, že každodenné ustielanie postele je detail, no má to nielen estetický, ale aj psychologický efekt, a to pocit, že ste niečo produktívne už hneď zrána urobili. Funguje to.
 

#3 meditácia

Nájdite si každý deň aspoň 5 minút času, kedy nebudete robiť nič, len zhlboka dýchať. Keď sme v strese "zabúdame dýchať" a mozog vyhodnocuje, že je v nebezpečí. Preto sa aj počas dňa párkrát poriadne nadýchnite. Jesenné počasie, skoršie stmievanie, či zlé počasie prispievaju k poklesu nálady, ktorú vie meditácia pozdvihnúť.
 

minimalizmus

 

#4 fungujúce trávenie

K tomu, aby sme sa počas dňa cítili komfortne, prispieva aj správne trávenie. Počas leta jeme ľahšie jedlá, viac čerstvej zeleniny a pijeme viac vody. Na jeseň svoje trávenie môžete podporiť napríklad chutným teplým nápojom, do ktorého si primiešate kurkumový prášok, či použiť ho pri varení nejakého "comfort food."
 

zdrava_strava

 

#5 spánok o 22.30

Počas spánku sa naše telo a orgány postupne regenerujú. Každý orgán má podľa TČM svoju "hodinku", a ak počas nej spánok zanedbáme, môžu sa u nás vyskytnúť s daným orgánom problémy. Pre človeka je preto najlepšie ísť spať pred jedenástou hodinou večer. Lepšiu kvalitu spánku (okrem iného) podporuje aj pravidelné užívanie kolagénu, a na Powerlogy nájdete už aj jeho vegánsku verziu!
 


Ak sa Vám článok páčil podporte ho zdieľaním, komentárom pod článkom alebo sledovaním @byminimalia na Instagrame!

V tomto článku boli použité affiliate odkazy.

Komentáre