Mojich 12 zdravých návykov na každý deň

Malé zmeny sa nakoniec sčítajú do veľkých výsledkov. Tohto hesla sa držím aj pri svojej každodennej rutine. Možno sa pri pohľade na tento zoznam bude zdať, že ide o maličkosti, no z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že mne zmenili život. A taktiež, keď sa človek nenaučí tešiť z maličkostí, nebude sa vedieť tešiť ani z "veľkých" vecí. Dobrý vplyv na našu psychiku má aj určitý harmonogram dňa, mne osobne to veľmi pomáha. Toto je 12 vecí, ktoré som preto zaradila do svojho každodenného programu.


1# Tri veci, za ktoré sme vďační
Povedať si ráno tri vecí, za ktoré ďakujeme znie tak jednoducho, až človek podcení silu tohto zvyku. Myslím, že každý deň máme byť za čo vďační, aj keď ide o poriadne nepríjemné ráno kedy vonku prší, fúka silný vietor a my musíme ísť do práce. Nie je super, že prácu máme? Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie momentálne nemá prístup k zdroju pitnej vode vyše 800 miliónov ľudí. Ako veľmi by sme mali byť vďační, že si môžeme dať pohár vody v našej kuchyni? Každý deň sa dá niečo nájsť. Vďačnosť pôsobí prospešne na našu myseľ, ktorá sa hneď naladí na pozitívnu vlnu.

zdravá rutina návyky

#2 Pohár vody s citrónom 
Ráno začínam pohárom vody s pár kvapkami citróna. Dodá mi vitamín C, ktorý chráni organizmus, a okrem toho pozitívne vplýva aj na kvalitu mojej pleti (vraj napomáha aj v boji proti vráskam).

#3 Vitamínové doplnky
V ideálnom stave by sme všetky potrebné vitamíny mali prijímať zo stravy a zdravého životného štýlu. Avšak v dnešnej uponáhľanej dobe trávime málo času na slnku (*momentálne o to menej), a niekedy sme radi, že vôbec niečo stihneme zjesť. Ja svoju imunitu podporujem hlivou ustricovou, dopĺňam dlhodobo nízku hodnotu vitamínu D, a kvôli tomu, že nemôžem väčšinu mliečnych výrobkov každý deň beriem aj probiotiká.

zdravá rutina návyky

#4 Pootvárať okná
Každé ráno pootváram všetky okná v byte, aby sa dnu "vymenil" vzduch. Potom to počas dňa a pred spaním opakujem. Dôležitosť vetrania nemusím ani popisovať. Po vyvetraní si môžete na zlepšenie nálady ešte zapáliť prírodnú vonnú sviečku.

#5 Ustlať si posteľ
Toto je dôležité aj z psychologického hľadiska. Tým, že máte každé ráno nejakú úlohu - ustlať si posteľ, ktorá sa neustále opakuje, dáva to vašim dňom zmysel a vám podvedome pocit potreby. Čiže ak váš partner po sebe neustelie, môžete na neho vytiahnuť tento vedecký fakt.

#6 Ranný strečing
Každý deň keď vstanem si dám 10 minútový strečing. To ma naštartuje do dňa a poriadne preberie. Každý deň vidím ako sa v rôznych cvikoch zlepšujem. Ranný strečing cvičím podľa videa od Sarah Therese, no možností je veľa.

Video Url

#7 Kreatívna činnosť
Tvorenie nám dáva pocit, že svet okolo seba vieme ovplyvniť a sme tvorcom niečoho, nie len prijímateľom. Snažím sa preto nájsť si čas, ktorý venujem maľovaniu, písaniu, foteniu a podobne. Stále však rozmýšľam aké kreatívne činnosti by som ešte mohla vyskúšať.
  
#8 Rozšíriť si obzory
Celý život sa je čo učiť. Sebarozvoj je veľmi dôležitý a dá človeku nový pohľad na veci. Rada pozerám online prednášky, počúvam aktuálne podcasty, čítam knihy o sebarozvoji alebo sa učím nové veci podľa tutoriálov.

#9 Varenie 
Pri varení si vždy skvelo oddýchnem, pretože rozmýšľam nad ingredienciami a ďalšími krokmi receptu, a nie nad tým čo je zmyslom života, a prečo som sa pred desiatimi rokmi práve tak rozhodla, a podobnými záležitosťami.

zdravá rutina návyky

#10 Starostlivosť o seba
To, že sa o seba staráme značí, aký k sebe máme vzťah. Preto si myslím, že raz za čas by sme si mali dopriať ten nový drahý krém (všetko v hraniciach minimalizmu!), dať si masku na tvár, a jednoducho sa dať dokopy. Ale pre seba. Nie pre nového sympatického suseda.

#11 Večerné cvičenie
Cvičenie doma ma strašne nebaví. Ale povedala som si, že je to niečo, na čo musím nabehnúť, keďže pohyb je zdravý a človek je stavaný tak, že ho potrebuje. Vždy cvičím podľa inštruktážnych videí, ku ktorým si pustím svoj workout mix.

#12 Čítanie knihy pred spaním
Pozeranie do telefónu pred spaním sa snažím nahradiť čítaním knihy. Niekedy nad ňou zaspím a nestihnem už teda myšlienkami zájsť k spomínaným filozofickým témam. Je to naozaj skvelý relax, kedy sa ponoríte do úplne iného sveta.

knihy

Inšpirujte sa alebo si nájdite svoje zdravé zvyky, ktoré budú baviť a napĺňať vás. Nikdy nepodceňujme silu maličkostí zmeniť veľké veci.

Ak sa vám článok páčil, môžete ho podporiť zdieľaním alebo komentárom pod článkom.

komentáre